Siedlecka Karta Miejska
Czym jest Siedlecka Karta Miejska?
to karta z pamięciowym układem elektronicznym.
Wszelkie niezbędne informacje dotyczące Siedleckiej Karty Miejskiej, czyli Biletu Elektronicznego uzyskać można w Centrum Obsługi Klienta mieszczącym się w siedzibie MPK przy ul. Starzyńskiego 20, jak również pod nr telefonu 25 632 22 91 w godzinach od 8:00 do 16:00.
Punkty doładowań
ul. Starzyńskiego 20 (COK MPK)
ul. Mazurska 2 (punkt Lotto)
ul. Piłsudskiego 58 (ART-TEL)
ul. Armii Krajowej 11 (IwonaTravel)
ul. Chrobrego 7a (kiosk)
ul. Warszawska 60 (3Bieg)
Instrukcja korzystania z biletu elektronicznego
Przejazdy opłacane z Elektronicznej Portmonetki
opis i zasady pobierania opłat
Elektroniczna portmonetka zaprojektowana została w celu zastąpienia wszystkich rodzajów biletów i wszystkich obowiązujących ulg przewozowych wprowadzanych wyłącznie w pierwszej strefie przewozowej, czyli granicach administracyjnych Miasta Siedlce.
Przysługujące pasażerowi prawo do ulgi zapisane zostaje na karcie w chwili jej wydawania (personalizacji) w Centrum Obsługi Klienta w siedzibie MPK ul. Starzyńskiego 20.
Oznacza to, że pasażer wchodząc do autobusu nie musi wybierać na kasowniku wartości przysługującej mu ulgi.
W I Strefie (czyli granicach administracyjnych Miasta Siedlce):
Jeśli pasażer ma prawo do ulgi np. 25% (tzw. bilet emerycki, który przysługuje emerytom i rencistom za okazaniem stosownej legitymacji lub zaświadczenia właściwego organu o przyznaniu takiego świadczenia), przykładając bilet do kasownika powinien być świadomy, że z jego karty pobrana została wartość biletu strefy pierwszej (aktualnie 2,40 zł);
Pasażer z prawem do ulgi 50% (uczniowie do ukończenia 24 roku życia, kombatanci i inne osoby posiadające uprawnienia kombatanckie), zapłaci za swój przejazd 1,60 zł;
Pasażer posiadający prawo do ulgi 100%, czyli tzw. bilet bezpłatny (dzieci do rozpoczęcia nauki w szkole, dzieci i młodzież niepełnosprawna do 24 roku życia oraz ich opiekunowie, osoby niepełnosprawne w stopniu znacznym, osoby ociemniałe lub niewidome, inwalidzi wojenni i wojskowi, opiekunowie wymienionych grup pasażerów, osoby które ukończyły 70 rok życia, honorowi dawcy krwi którzy oddali co najmniej 20 litrów krwi), nie zapłacą nic za przejazd w pierwszej strefie.
Pasażerowie nie posiadający praw do ulg zapłacą pełną kwotę czyli aktualnie 3,20zł.
W strefach podmiejskich:
- Nie obowiązują ulgi wprowadzane decyzją Rady Miasta Siedlce, tylko ulgi ustawowe. Obowiązujące w naszym kraju przepisy fiskalne uniemożliwiają przewoźnikom rozliczanie się za pomocą systemu Siedleckiej Karty Miejskiej.
- Pasażerowie posiadający prawo do ulgi, korzystający z naszych usług w strefach podmiejskich, proszeni są o zakupienie odpowiedniego biletu u kierowcy autobusu.
- Bilet zakupiony w strefie podmiejskiej ważny jest do końca trasy autobusu, nawet wówczas, gdy jedzie on do strefy I czyli miejskiej.
Mieszany system rozliczeń (ulgi wprowadzone decyzją Rady Miasta oraz ulgi ustawowe) rodzi wiele problemów dla naszych pasażerów. Dla tego prosimy aby zechcieli Państwo zapoznać się z opisem szczegółowym zamieszczonym poniżej.
Wchodząc do autobusu pasażer korzystający z EP przykłada ją do kasownika w oznaczonym miejscu, rejestrując w ten sposób swój przejazd, czyli dokonuje zapłaty. Jeżeli korzystamy z autobusu linii miejskiej (autobus którego przystanek początkowy i końcowy znajduje się w strefie I), czyli autobusy linii nr: 3, 4, 9, 12, 16, 18, 22, 27, 28, 31, 32, 33, 35, z naszej karty zostanie pobrana kwota zgodna z taryfą miejską czyli: 1,60 zł, 2,40 zł lub 3,20 zł.
Jeżeli natomiast korzystamy z autobusów linii wyjeżdżających poza Siedlce, czyli z autobusów których przystanki końcowe są w strefach podmiejskich, z naszej karty pobrana zostanie kwota zgodnie z taryfą podmiejską: 4,20 zł lub 5,40 zł.
Aby odzyskać nadpłacone pieniądze należy ponownie przyłożyć EP do kasownika w chwili wychodzenia z autobusu.
Przykłady kasowania przejazdów przy użyciu EP
Mamy nadzieję, że przedstawione opisy sytuacji możliwych przejazdów ułatwią Państwu zrozumienie systemu Biletu Elektronicznego. W przypadku dalszych wątpliwości prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Klientów nr telefonu 25 63 222 91 w godzinach 8:00 do 16:00 lub przez całą dobę z dyspozytorem MPK 25 63 242 72.
Informujemy, że informacje o kasowaniu przejazdów z Biletu Elektronicznego są rejestrowane w naszym systemie. Jesteśmy w stanie sprawdzić w systemie kiedy, na której linii i ile razy kasowana była karta. Dzięki temu możemy rozpatrywać składane przez pasażerów reklamacje w sprawie np. niewłaściwie pobranej opłaty za przejazd. Mamy nadzieję, że takich sytuacji nie będzie wiele, ale gdyby się zdarzyły, otrzymają Państwo zwrot nadpłaconej kwoty, łącznie z wartością ceny biletu autobusowego jaką pasażer zapłacił za przejazd do MPK na ul. Starzyńskiego.
Zachęcamy do korzystania z autobusów komunikacji miejskiej i wnoszenie opłat z Siedleckiej Karty Miejskiej.